Idealna szkoła? Proszę nie żartować.
Dostałem zepsute dzieci, które nie potrafią samodzielnie myśleć i bez pomocy z zewnątrz nie są w stanie się uczyć. One tak naprawdę nie lubią się uczyć. Nauczyli się ścigać i przynosić szóstki. Tylko tyle.
pozytywnauwaga.pl » Trochę teorii
Dostałem zepsute dzieci, które nie potrafią samodzielnie myśleć i bez pomocy z zewnątrz nie są w stanie się uczyć. One tak naprawdę nie lubią się uczyć. Nauczyli się ścigać i przynosić szóstki. Tylko tyle.
Nie dziwi mnie, że nauczyciele nie potrafią chwalić, menadżerowie też nie potrafią, My dorośli mamy wielki problem z docenianiem. Chwalenie innych to dla nas obciach. Ale lubimy być chwaleni. Zabawne, nie? – rozmawiamy z Iwoną Grochowską, psychologiem, trenerem biznesu, autorką programu dla liderów „Akademia Doceniania”, CEO i współzałożycielką Nais, aplikacji do
– Zajęcia z dzieciakami od mniej więcej piątej klasy to front wschodni. Totalny chaos. A skoro 98 proc. energii nauczyciela idzie w nakłonienie uczniów, by posłuchali, to kiedy i za co nauczyciel ma chwalić? – o tym, jak chwalić, by trafiło do celu rozmawiamy z Pawłem Droździakiem, psychoterapeutą, trenerem grupowym
W dzienniczkach uczniów królują negatywne uwagi. – Jak usłyszałam o waszej akcji Pozytywna Uwaga, to zaczęłam się zastanawiać, co ja wpisuję do dzienniczka. Piszę mało uwag, brak mi po prostu na to czasu, a później to gdzieś umyka, ale rzeczywiście, jak już coś wpiszę, to raczej negatywną. Pozytywne rzeczy po
Jak chwalić? Mądrze. Tak jak z karceniem, potrzebny jest tu zdrowy rozsądek. Gdy 6-latek maluje krzywy dom to można go pochwalić, ale jak mija rok czy dwa i wciąż rysuje ten dom tak samo, to za co go chwalić? Trzeba mu wyjaśnić, by coś dodał, bo on przecież też urósł
Często pani chwali? – Często. Pochwały dodają skrzydeł, pomagają nam wierzyć w siebie, odkrywać nasze mocne strony. Lubimy być chwaleni, więc pochwały motywują, chce nam się robić więcej. Jak chwalić,by dzieci dostawały skrzydeł? – Konstruktywnie. Dziecko musi dostać prosty komunikat, co robi dobrze, jak ma pracować, by osiągać lepsze wyniki,
Jak chwalić, by dzieci dostawały skrzydeł? Tomasz Tokarz: – Wolę mówić o pozytywnej informacji zwrotnej. Nie ma tu fałszu, nie musimy wysilać się, by zawsze szukać sposobu na pochwałę. Mówmy dziecku o tym, co w nim ciekawego dostrzegamy, jakie ma mocne strony, co jest w nim pozytywnego, wartościowego, wartego rozwijania.
Poprosiła pani uczniów o wypisanie mocnych stron i dostała puste kartki. Tak narodziła się nasza akcja Pozytywna Uwaga. Anna Bartoszewska: – Nie ma złych dzieci, są tylko takie, które w siebie nie wierzą. Z moich obserwacji wynika, że im gorzej się uczniowie zachowują, tym większy problem mają z samooceną. Jestem
Wciąż słyszymy od nauczycieli: „Nie da się tego zrobić. Próbowałam tysiąc razy”. Da się – jak zacząć chwalić mówią dr Magdalena Śniegulska i Magdalena Jurewicz, wykładowczynie Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego. Marzy nam się, by e-dzienniczki były pełne pozytywnych uwag. Teraz są tam głównie negatywne. Magdalena Śniegulska: