Jak do nas dołączyć?

Ruszamy z II edycją Pozytywnej Uwagi!

Wspólnie przeganiamy listopadowe smutki ze szkolnych korytarzy i wpisujemy uczniom pozytywne uwagi w e-dzienniczkach. Uczymy się także chwalić, bo mądre chwalenie jest trudniejsze, niż się wydaje.

Krok 1

Zgłoś swoją klasę lub szkołę

To proste, wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy na dole tej strony, i tyle.
Już dzisiaj jest nas ponad 700 szkół z całej Polski – aktualną listę szkół możesz sprawdzić tutaj.

Krok 2

Poinformuj o udziale w akcji nauczycieli, uczniów i rodziców ze swojej szkoły

Prześlij nauczycielom link oraz informacje o naszej akcji, poinformuj o udziale w akcji na FB (logotypy do pobrania tutaj)

Krok 3

Przygotuj się na listopad!

Listopad to najsmutniejszy miesiąc w roku szkolnym, ale wspólnymi siłami możemy to zmienić. Nasze marzenie: by każdy uczeń w SZKOLE LUB KLASIE Z POZYTYWNĄ UWAGĄ dostał w listopadzie minimum jedną pozytywną uwagę do dzienniczka

Nie wiemy jaki będzie zbliżający się listopad w szkole. Może będzie jeszcze smutniejszy, niż te dotychczasowe. Dlatego tym goręcej zachęcamy do dołączenia do nas, niech uczniowie poczują, że nie są sami, a ich głos ma znaczenie. Że mają naszą, dorosłych, uwagę. Pozytywną uwagę. 

Krok 4

Chwal i wysyłaj pozytywne uwagi

Chwal. I to oficjalnie, w elektronicznych dzienniczkach. Pozytywne uwagi, z których jesteś szczególnie dumny/a, wyślij do nas. Wezmą udział w konkursie, ale przede wszystkim mają szansę zainspirować innych. 

Im więcej uczniów z wieloma pozytywnymi uwagami, tym masz większą szansę na nagrodę dla swojej szkoły. Jakość jest jednak ważniejsza od ilości, więc zależy nam, by chwalić mądrze. Chcemy, by uwagi za grzeczne zachowanie i naklejki za ciszę zostały tam, gdzie powinny, czyli na pierwszych zajęciach przedszkolaków. 

Starsze dzieci i młodzież chwalmy tak, jak sami byśmy chcieli być chwaleni – by  pochwały dodawały skrzydeł i motywowały do cięższej pracy. Chwalmy tak, by uczeń pomyślał: „Angażuję się, bo chcę. Bo ktoś mnie tu docenia”. Jak tak chwalić? Nie będzie prosto, bo nas dorosłych też mało kto tak chwali, prawda? Aby pomóc przygotowaliśmy Narzędziownik.

Narzędziownik – to zestaw krótszych i dłuższych ćwiczeń do pracy indywidualnej i grupowej, które można wykorzystać na każdej lekcji. Te dłuższe powstały z myślą o lekcji wychowawczej, krótsze – pomogą na każdej lekcji, bo można je przeprowadzić w mniej niż 10 minut. 

Skupiliśmy się na dwóch blokach: odkrywaniu talentów i pracy na wartościach. Dzięki nim odkryjecie mocne strony waszych dzieciaków i łatwiej będzie wam wpisywać pozytywne uwagi. Przygotowaliśmy ćwiczenia on- i offline. Takie, które można wprowadzić raz i cykle, które będą pracować przez cały rok. Szczególnie namawiamy do prowadzenia Dzienników Pozytywnej Uwagi, które – pełne nowoodkrytych talentów i wartości –  będzie można dołączyć uczniom do świadectw na koniec roku szkolnego.  Wszystkich, także tych bez czerwonego paska!  W Narzędziowniku znajdziecie wiele pomysłów na lekcje, które zaangażują uczniów: Mapę Mocy Klasy, naukę dyskusji, narzędzia do rozwiązywania problemów i konfliktów w klasie oraz wiele innych, które pomogą w ogarnięciu chaosu i utrzymaniu klasowej dyscypliny (bez tego trudno chwalić, prawda?)

Nauczycielu, ty także jesteś wart chwalenia! Zachęć, by pozytywne uwagi wędrowały w obie strony. Podziel się z nami pozytywną uwagą, którą dostaniesz od rodziców lub uczniów – kontakt@pozytywnauwaga.pl.

Krok 5

Podziel się efektami

Pochwal się tym, co udało się wam zrobić! Chętnie zobaczymy zdjęcia, filmiki i opisy tego, co udało się zrealizować w twojej klasie. Czekamy na wasze Mapy Mocy Klasy, zdjęcia wybranych ćwiczeń, kreatywne wersje GWIAZD POZYTYWNEJ UWAGI, i co tam jeszcze wymyślicie. Pamiętajcie, the sky is the limit! 

Nasze narzędzia to tylko lekka podpowiedź, to wy jesteście sercem tej akcji, to wy czujecie najlepiej jak chwalić, by uczniowie kochali szkołę. W pierwszej edycji wysłaliście nam wiele swoich pomysłów na Pozytywną Uwagę w szkole: mierzyliście szerokość uśmiechów, organizowaliście GODZINĘ DOBREGO SŁOWA i DZIEŃ BEZ MARUDZENIA. Nie możemy się doczekać, co wymyślicie tym razem. 

Efekty wysyłajcie na adres kontakt@pozytywnauwaga.pl. Wybrane prace z przyjemnością będziemy publikować na naszym FB. 

Krok 6

Zostań współautorem Bazy Pozytywnej Uwagi

Drodzy nauczyciele, wy wiecie jak dodawać uczniom odwagi i skrzydeł. Podzielcie się swoimi metodami. Znacie scenariusze lub ćwiczenia, które inspirują do mądrego chwalenia? Pomagają ogarnąć chaos w klasie? Wyzwalają w uczniach to, co najlepsze?  Podzielcie się swoją wiedzą z innymi, wyślijcie nam swoje pomysły na kontakt@pozytywnauwaga.pl. Razem tworzymy Bazę Pozytywnej Uwagi, unikalną bazę wiedzy o rozwijaniu kompetencjach społecznych w szkole. Najlepsze ćwiczenia dodamy do Narzędziownika, a autorzy dostaną certyfikat Autora Pozytywnej Uwagi. Na autora/kę najbardziej inspirującego narzędzia czeka nagroda.

Podzielcie się opinią o tym, co Wasza szkoła robi świetnie i co można poprawić. Wspólnie tworzymy listę dobrych praktyk.

Bo szkoła to my!